خبرهای 598 ای

ساخت وبلاگ

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: جلد بیست و هفتم از مجموعه «یادگاران» با عنوان «کتاب حاج‌آقا ابوترابی»از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده که در ادامه برخی از خاطرات این کتاب را با هم می‌خوانیم.

*مردم اولین بار کجا گریه امام را دیدند

امام با جمعیت راه افتاده بودند سمت فیضیه؛ برای اقامه عزای شهدای مدرسه. فیضیه در محاصره گارد بود. جمعیت که به صد متری رسید؛ سربازها گارد گرفتند. 50 متری گلنگدن‌ها را کشیدند. 30 متری روی زمین زانو زدند و نشانه رفتند. به 10 متری که رسیدند فرمانده دستور داد تیراندازی نکنند و راه را باز کنند. امام از بین سربازها رد شد سیدعلی‌اکبر هم با مردم دنبالش. وسط حیاط مدرسه اوستای بنا با لباس‌های گچی شروع کرد به خواندن روضه. مردم برای اولین بار گریه امام را می‌دیدند.

*بیش از 100بار پیاده رفت کربلا

دوران طلبگی‌اش پای پیاده از نجف می‌رفت کربلا، کاظمین و سامرا. بیش از 100 بار.

*به جای 10 روز، 10ساله طول کشید

شب آنقدر دیر آمد که خوابم برده بود. یادداشت برایم گذاشت «من رفتم  دو هزار تومان برایتان گذاشتم 10 روزه برمی‌گردم»‌رفت، 10 سال برگشت.

*شیخ جعفر مجتهدی گفت سید علی اکبر زنده‌اس

پیام‌های تسلیت از هر طرف به خانه سیدعباس ابوترابی می‌رسید. از بیت امام تا مقامات لشکری و کشوری. با این حال همسر و مادرش سیاه تنشان نکردند می‌دانستند زنده است.

از شیخ جعفر مجتهدی شنیده بودند: «آقا سیدعلی‌اکبر زنده است. خطر تا زندگی‌اش می‌آید اما نمی‌تونه بهش آسیب برسونه.»

*نماینده امام آمد!

آن روز عراقی‌ها بدجوری کتمان زدند. بدتر از همیشه. گوشه اردوگاه سرم را گذاشته بودم روی زانویم انگار خوابم برد. توی خواب دیدم بانوی محجبه‌ای آمد جلو گفت: «ناراحت نباش فردا پسرم علی‌اکبر می‌آید» چند تا اسیر تازه آوردند گفتند نماینده امام بین آنهاست. از یکی‌شان پرسیدم: «اسم شما چیه؟» گفت: «علی‌اکبر آقا جان».

*نهج‌البلاغه‌ای که در یک شب حفظ شد

یک نهج‌البلاغه به ما دادند. حاج‌آقا گفت: «فردا صبح این کتاب را می‌برند بیاین حفظش کنیم» نهج‌البلاغه 800 صفحه‌ای را بین 2 هزار نفر تقسیم کرد. صبح فردا یک نهج‌البلاغه در دل 2 هزار نفر بود.

*پا برهنه به احترام سیدالشهدا

محرم بود. همه چیز ممنوع شده بود، نه می‌توانستیم سینه بزنیم نه نوحه بخوانیم نه کار دیگری. حاج‌آقا کفش‌هایش را زد زیر بغلش و گفت: «به احترام آقا اباعبدالله با پای برهنه توی محوطه راه می‌رویم.»

*وای به حال زن‌ها!

هر وقت با خیزران می‌زدند، بعدش روضه حضرت زینب می‌خواند و گریه می‌کرد. «ما مَردیم و بدنمون آماده رزم وای به حال زن‌ها و بچه‌ها.»

*احترام نظامی افسر عراقی به یک روحانی

افسر نزار جدی بود. از آن سنگ‌دل‌ها. از کنارشان رد می‌شد که حاج‌آقا از صف بیرون آمد و گیوه‌ای که بچه‌ها بافته بودند داد دستش. تعجب کرد پرسید این چیه؟‌ حاج‌آقا گفت هدیه است برای شما. چند لحظه‌ای مکث کرد نگاهی به حاج‌آقا انداخت و نگاهی به گیوه، دستش را بالا آورد احترام نظامی گذاشت و بیرون رفت.

*شعار علیه مسعود رجوی برای شاد شدن دل یک آخوند

چند بار حاج‌آقا دنبالش فرستاد نیامد. سردسته منافقین اردوگاه بود. پیغام هم داد به ابوترابی بگو اگه بیای پاتو می‌شکنم. حاج‌آقا رفت دیدنش، دستشان توی دست هم بود و حرف می‌زدند. موقع برگشتن گفت چیزی ندارم ازت پذیرایی کنم، اما کاری می‌کنم که دلت شاد بشه. رفقایش را راه انداخته بود دور اردوگاه علیه مسعود رجوی و مریم شعار بدهند.

*توسل به حضرت زینب(س) برای رفتن مجلس

برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندید شده بود، رفتیم دنبالش تا به برنامه‌های تبلیغات سر و سامان بدهیم، نبود. رفته بود سوریه زیارت حضرت زینب (س)‌و دعا کرده بود؛ «اگه رفتن من به مجلس خدشه‌ای به دامان پاک شما به عنوان قافله‌سالار اسرا وارد می‌کنه مانعی بزاریم که وارد این عرصه نشم.»

*نماینده‌ای که جلوی مجلس مشکلات مردم را می‌شنید

جلوی مجلس عبایش را پهن کرده بود و نشسته بود و به حرف مردم گوش می‌کرد. گفتند: «این کار شما صورت خوشی ندارد.» گفت: «اگر نگران رفت و آمد هستند از اینجام می‌ریم، اما نگران هستند مردم بدعادت بشن همینجا می‌مونیم.»

*نسبت آبروی مملکت با وصله شلوار نماینده مجلس

دو دست لباس داشت که همیشه هم تمیز بودند. یک روز وصله لباسش را دیدم، گفتم: «حاج‌آقا حداقل وصله پینه‌های شلوارت را بپوشون ناسلامتی نماینده مجلس هستی، اینطوری آبروی مملکت میره.» با تعجب نگاهی به وصله شلوارش انداخت و گفت: «آقاجون آبروی مملکت به شلوار من ربطی داره؟»

*آمدیم که باری از دوش آقا برداریم

یکی از آزاده‌ها آمده بود پیشش، گفت: «حاج‌آقا مشکل مسکن آزاده‌های تهران حل نشده شما که با بیت تماس دارید موضوع را به آقا بگو و کمکی بگیر.» دستش را گذاشت روی شانه آن بنده خدا و گفت: «ما زمان اسارت از خدا می‌خواستیم آزاد شیم و برگردیم تا باری از دوش این عزیز برداریم حالا خودمون بیایم این بار را سنگین‌‌تر کنیم.»

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:04

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: آخرین آمار و جزئیات از دلایل ردصلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

پرونده 1204 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت نظارت بر انتخابات مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد 3113 داوطلب ردصلاحیت، 4720 داوطلب تأیید صلاحیت، 518 داوطلب نیز انصراف داده‌اند و 3528 داوطلب هم صلاحیت‌شان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده، این در حالی است که اصلاح‌طلبان و مستقلان نسبت به اصول‌گرایان 8 برابر بیشتر صلاحیت‌شان تأیید شده است.

اگر مقایسه‌ای از نظر تأیید صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب نسبت به اصول‌گرا داشته باشیم، می‌بینیم که تعداد اصلاح‌طلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده، 2 برابر اصولگرایان است.

براساس این گزارش، برخی چهره‌های مشهور سیاسی هم به دلیل تشابه اسمی صلاحیت‌شان برای اعضای هیئت نظارت بر انتخابات احراز نشده است.

طبق این گزارش، 795 داوطلب در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که از این تعداد 162 داوطلب نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اعتراض به ردصلاحیت‌شان شکایت نکرده‌اند.

 عده‌ای از داوطلبان به دلیل اتهاماتی همچون قتل، سرقت، زنا، جعل سند، رشوه‌خواری و ارتشاء صلاحیت‌شان رد شده است.

به گزارش تسنیم، برخی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم به دلیل غیرایرانی بودن و یا داشتن تابعیت دوگانه ردصلاحیت شده‌اند. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افراد غیرایرانی و یا دارای تابعیت دوگانه نمی‌توانند در هیچ‌کدام از انتخابات‌ نامزد شوند. 

همچنین از حدود 30 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم که در انتخابات دوره دهم مجلس ثبت‌نام و ردصلاحیت شده‌اند، تعداد نمایندگان اصولگرا سهم بیشتری در ردصلاحیت‌ها را نسبت نمایندگان اصلاح‌طلبان به خود اختصاص داده‌‌اند.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات تمامی داوطلبان اعم از تأیید صلاحیت‌شدگان، ردصلاحیت‌شدگان و یا آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده به صورت لحظه به لحظه از مراجع چهارگانه(وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ثبت احوال و وزارت دادگستری) به هیئت نظارت گزارش شده؛ علاوه بر این، افراد حقیقی و حراست سازمان‌ها و نهادها نیز گزارشات و مستندات لازم را درباره کاندیداها به هیئت نظارت ارائه می‌کنند.

براساس این گزارش، 2729 داوطلب در تهران ثبت‌نام کرده‌اند که 56 داوطلب در مرحله اول انصراف دادند و 852 داوطلب نیز صلاحیت‌شان تأیید و 634 داوطلب هم ردصلاحیت شده‌اند و از طرفی 1141 داوطلب صلاحیت‌شان احراز نشده است. در تهران 127 داوطلب در هیئت اجرایی ردصلاحیت شده‌اند که 46 داوطلب بابت ردصلاحیت‌شان شکایتی نکرده‌اند.

برخی از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، آدرس دقیقی برای تحقیقات در پرونده ثبت‌نام‌شان ارائه نکرده‌اند.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:04

بروز اختلافات جدی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در روزهای اخیر جدی‌تر شده تا جایی که یکی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی، علیه رئیس این شورا تهدید به افشاگری کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای گروه های مختلف سیاسی مشغول رایزنی برای تهیه لیست های انتخاباتی خود در سراسر کشور هستند.

جریان اصلاحات نیز در قالب شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در حال مشخص کردن داوطلبان مورد حمایت خود است.

در این میان برخی اخبار حکایت از وجود اختلاف جدی در میان تعدادی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و رئیس این شورا یعنی محمد رضا عارف حکایت دارد تا حدی که عضو یکی از احزابی که در این شورا دارای نماینده است، تهدید کرده که در آینده ای نزدیک علیه عارف دست به افشاگری خواهد زد.

این عضو شاخص حزب کارگزاران سازندگی و شهردار اسبق تهران، به دنبال بالا گرفتن اختلافات میان جریان کارگزاران و نزدیکان به طیف رئیس دولت اصلاحات و محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تصریح کرده است که درباره سوابق سیاسی عارف افشاگری خواهد کرد.
این عضو ارشد حزب کارگزاران در جلسه ای گفته است به زودی در این‌باره که عارف در سال 76 در ستاد انتخاباتی ناطق نوری حضور داشته، دست به افشاگری خواهد زد.
به گفته این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی عارف به دلیل وجود این سوابق نمی تواند ادعای رهبری جریان اصلاحات را داشته باشد.

شنیده شده که این تهدید پس از آن انجام شده است که عارف درباره ترکیب لیستی که نهایتا باید به نام جریان اصلاحات منتشر شود، با طیف کارگزاران شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، دچار اختلافات جدی شده است.

این در حالی است که پیش از نیز اخباری مبنی بر عدم تمایل اعضای حزب کارگزاران سازندگی به محوریت و سرلیستی عارف شنیده شده و گفته شده بود که اعضای این حزب تنها با فشار آیت الله هاشمی با این مساله موافقت کرده اند.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:04

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اینفونگاره، دکتر عبدالله گنجی شهریور سال 92 مدیرعامل و مدیر مسئولی روزنامه جوان شد و جای ودود حیدری را گرفت.

... برای مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید ...

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 218 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:29

در بخش «سواد فضای مجازی» نمایشگاه که از بخش های جذاب و پرکشش نمایشگاه است کلینیک و درمانگاه اعتیاد اینترنتی و بخشهای متنوعی در این زمینه برپا خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، كمیته اطلاع رسانی نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی این روزها با افراد زیادی روبه‌رو می‌شویم كه ساعت‌های متمادی چشم در صفحه كامپیوتر دوخته‌اند و حتی به بهانه مهمانی‌رفتن یا شركت در جلسه‌ای مهم هم حاضر نیستند لحظه‌ای از جادوی دیجیتال چشم بردارند. البته برای اثبات چنین معضل رو به گسترشی نباید راه دور رفت، چراكه تب به‌روزبودن و دسترسی دائم به اطلاعات و تصاویر باعث شده تا حتی خود ما هم به نوعی پیوستگی عمیق با اینترنت و دنیای مجازی داشته باشیم.اگر شما هم بیش از حد ایمیل خود راچك می‌كنید یا ساعت‌ها مشغول بازی با رایانه‌تان هستید باید به خود مشكوك شوید.

این مورد وقتی جدی‌تر می‌شود كه به جای آن‌كه با دوستان و خانواده‌تان صحبت كنید، آنها را از سر خود باز می‌كنید تا تمام وقتتان را صرف صحبت با دوستان اینترنتی كنید. اینها در واقع همه علائم یك بیماری شایع و جدید هستند كه در اصطلاح عمومی به اعتیاد به رایانه معروف است.

البته اعتیاد به رایانه می‌تواند به شكل‌های مختلفی بروز كند كه اعتیاد به بازی‌های كامپیوتری، وبگردی، هك كردن، به روز كردن وبلاگ‌ مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی از جمله این موارد است.

در همین راستا و برای راهنمایی خانواده ها، امسال برای اولین بار در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی كلینیك و درمانگاه اعتیاد اینترنتی برپا خواهد شد.

 بنابراین گزارش در بخش «سواد فضای مجازی» نمایشگاه كه از بخش های جذاب و پركشش نمایشگاه است كلینیك و درمانگاه اعتیاد اینترنتی و بخشهای متنوعی در این زمینه برپا خواهد شد.

این كلینیك كه برای اولین مرتبه در ایران راه اندازی می شود سرویس های متنوعی به خانواده ها و افراد ارائه خواهد داد.

گفتنی است سومین نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی از روز پنجشنبه 22 بهمن آغاز شده و به‌مدت 6 روز تا تاریخ 27 بهمن ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی بین‌المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت.

كلیه فعالان حقیقی و حقوقی فضای مجازی برای ثبت‌نام و اعلام حضور در نمایشگاه امسال رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی می توانند به سایت http://irdmfestival.com  مراجعه كنند.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:29

به گزارش پایگاه 598 به نقل از  مهر، بزرگترین طرح اکتشاف نفت و گاز ایران به وسعت بیش از ۱۳۸ هزار کیلومتر مربع از غرب خلیج فارس تا تنگه هرمز و دریای عمان توسط شرکت ملی نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت تحت عنوان طرح «مروارید خلیج فارس» آغاز شده است.

بر این اساس کشف و شناسایی سنگ منشا مولد نفت، تعیین زمان زایش هیدروکروبورها و تعیین مسیرهای مهاجرت و زمان انباشته شدن نفت و گاز در نفت گیرها و شناسایی کمی و حجمی اعم از نفت و گاز از مهم ترین اهداف طرح مروارید خلیج فارس به شمار می رود.

از این رو نتایج مقدماتی اجرای این طرح اکتشافی از شناسایی یک سازند جدید گاز طبیعی در نزدیکی میدان مشترک پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس حکایت دارد.

محمدرضا کمالی رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت و مسئول اجرای این طرح درباره نتایج اکتشافات جدید گازی ایران در خلیج فارس، گفته است: مطالعات اخیر در طرح مروارید نشان داد که در لایه‌های پایین و عمیق برخی از میادین که در مجاورت میدان بزرگ پارس جنوبی ذخایر قابل توجه گاز شیرین وجود دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مطالعات لرزه نگاری برخی از میادین که در مجاورت پارس جنوبی هستند حاکی از نبود گاز در این میادین بود، تصریح کرد: با این وجود مطالعات جدید وجود ذخایر گاز شیرین در این میادین را به اثبات رسانده است.

علاوه بر این با اجرای طرح بانک اطلاعاتی کاملی شامل اطلاعات زمین شناسی، پترو ژئوشیمی و مهندسی نفت برای تمامی میادین نفتی و ۹۷۰ حلقه چاه حفاری بدست آمده است.

این در حالی است که اخیرا رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر از کشف میادین و ذخایر جدید نفت خام و گاز طبیعی در ایران خبر داده و گفته است: بزودی ارقام جدید ذخایر قابل برداشت نفت و گاز کشور توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، ميدان گازي پارس جنوبي بزرگترين منبع گازي جهان بوده كه بر روي خط مرزي مشترك ايران و قطر در خليج فارس قرار دارد و و مساحت اين ميدان ۹۷۰۰ كيلومتر مربع است كه سهم متعلق به ايران ۳۷۰۰ كيلومتر مربع وسعت دارد.

ذخيره گاز اين بخش از ميدان ۱۴ تريليون متر مكعب گاز به همراه ۱۸ ميليارد بشكه ميعانات گازي است كه حدود ۷.۵ درصد، از كل گاز دنيا و نزديك به نيمي از ذخاير گاز كشور را شامل مي‌شود.

علاوه بر این اخیرا موسسه انگلیسی برتیش پترولیوم انگلیس سال گذشته با انتشار گزارشی از ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر متعارف گاز طبیعی جهان تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی یاد کرده است.

بر این اساس حجم ذخایر گاز طبیعی ایران با افزایشی ۲۰۰ میلیارد متر مکعبی به ۳۳.۸ تریلیون متر مکعبی افزایش یافته است که ۲.۵ تریلیون متر مکعب بیش از ذخایر گاز روسیه بزرگترین صادرکننده گاز جهان است.

بریتیش پترولیوم در جدیدترین گزارش خود، با برآورد ذخایر نفتی ایران معادل ۱۵۷ هزار میلیون بشکه نفت، اعلام کرد: ایران ۹.۳ درصد کل ذخایر نفتی جهان و ۱۹.۴ درصد کل ذخایر نفتی خاورمیانه را در اختیار دارد و از این لحاظ در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:29

پایگاه 598: خانــه معمـاران اکسپــوز دارای سه سال سابقه فعالیت در حوزه معمـاری، طــراحی دکوراسیــون داخلی ، طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی و تولیـد محصــولات دکوراتیو در استان البـرز می باشد.

 باعنایت به فرمایش رهبر انقلاب در مبحث اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی که فرمودند:"یکی از کارها - که مهم‌ترین هم هست؛ این است که،‌ باید تکیه‌ی بودجه به تولید داخلی باشد، یعنی به درآمدی که مردم تولید میکنند"

 در نظر دارد در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق دهی به فضای کسب و کار، یک بازارچه شهری با همین هدف و با  رویکــرد فرهنگ، هنر و ایده‌های نو با نام "بـازار سفیـد " برگزار نماید.

ما مفتخریم به حضور دو خیریه بزرگ و باسابقه در زمینه کمک هزینه جهیزیه نو عروسان و دیگری حمایت از ایتـام و خانواده های بد و بی سرپرست و حمایت از زنان سرپرست خانوارکه درصدی از هزینه های بازارچه متعلق به خیریه ها می باشد .

اهداف اقتصادی:
1-  ایجاد شرایط فروش برای دارندگان تولیدات و مشاغل خانـگی
2-  ارائه محصولات با کیفیت عالی و نشان ایرانی اسلامی و حمایت از تولید ملی
3-  حمایت از ایده های نو
4-  افزایش قدرت خرید شهروندان باحذف واسطه برای تولیدات هنری
5-  ارتقای انگیزه تولید و تلاش بیشتر برای تولیدکنندگان
اهداف فرهنگی
1-  برگزاری یک فضای کوچک جهت گفتمان و پاسخ به شبهات
2-  برگزاری یک فضا جهت مشاوره و سبک زندگی

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:57

با گذشت یک ماه از قتل عام بی رحمانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور، شبکه دولتی انگلیس گزارش خبرنگار خود از شهر زاریا را پخش کرد!

به گزارش پایگاه 598، بیش از یک ماه قبل حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله مرکز مذهبی شیعیان این کشور، منجر به قتل عام حداقل 500 نفر و زخمی شدن چندین هزار تن از شیعیان نیجریه گردید. 

تصاویر و فیلم های این فاجعه انسانی به سرعت توسط شاهدان عینی به دنیا مخابره و تظاهرات گسترده ای از سوی مردم جهان علیه دولت و ارتش نیجریه به راه افتاد اما برخی رسانه های وابسته به دول غربی که در موراد بسیار کوچک‌تر به جنجال خبری و... می پردازند، به بایکوت یا عدم پوشش ویژه این فاجعه دست زدند!

تصویر دلخراش از کشتار شیعیان مظلوم نیجریه به دست ارتش

شبکه بی بی سی فارسی از رسانه هایی بود که در آن زمان به صورت حاشیه ای به این مساله پرداخته و تلاش کرد که در همین پوشش کم رنگ خود که 24 ساعت پس از انتشار این حادثه صورت گرفت، به دفاع از این اقدام ارتش نیجریه بپردازد!

این شبکه در گزارشات معدود خود ابتدا با برجسته­ سازی شیعه بودن جنبش اسلامی نیجریه و رهبر آن، شیعیان نیجریه را به همدستی با جمهوری اسلامی و اقدام­های خشونت­ بار متهم کرده و تعداد کشتگان این سرکوب وحشیانه را "چند نفر" اعلام و دلیل حمله ارتش به مرکز تجمع شیعیان نیجریه را "تلاش شیعیان برای بستن مسیر عبور و ترور فرمانده ارتش" این کشور معرفی و در نهایت عامل درگیری‌های پیشین ایجاد شده در این کشور را شیعیان نیجریه معرفی کرد!

برگزاری مراسمات مذهبی توسط شیعیان نیجریه همواره به صورت کاملا آرام و بدون حاشیه سازی بوده است(مراسم اربعین امسال)

این دروغ شبکه دولتی انگلیس در حالی بود که ارتش نیجریه هرگز نتوانست این ادعای خود را اثبات کرده و با استفاده از تریبون رسانه های کشورهای غربی تلاش کرد تا برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، این دروغ را به افکار عمومی جهان منتقل کند.

اما با گذشت یک ماه از این فاجعه و افشای ابعاد مختلف آن توسط نهادهای حقوق بشری بین المللی، شبکه بی بی سی فارسی با پخش گزارشی سعی کرد تا بر سابقه سیاه خود در حمایت از ارتش نیجریه در کشتار شیعیان سرپوش بگذارد.

دانلود ویدئو

 مسکوت گذاشتن ابعاد این جنایت در هنگام وقوع کشتار بی رحمانه و پرداختن به آن پس از یک ماه سوی بی بی سی فارسی که همواره مدعی حرفه ای بودن و سرعت در خبررسانی می باشد، به میزان کافی گویای تبدیل این رسانه به ابزاری در دست دول غربی برای پنهان کردن جنایات دولت‌های دیکتاتوری در کشورهای اسلامی که متحد استراتژیک و تامین کننده منافع غرب در آفریقا و آسیا هستند، می باشد.

گفتنی است مروری به آرشیو بی بی سی فارسی در خصوص جنبش اسلامی نیجریه و رهبر آن دلیل بایکوت اخبار کشتار شیعیان این کشور را مشخص می کند. به طور مثال در 21 اردیبهشت 1391، بی بی سی فارسی در گزارشی به قلم مارک لوبل خبرنگار خود در کادونا، شیخ زکزاکی را به دریافت کمک از جمهوری اسلامی و تلاش پیروان او برای نفوذ در ارتش و دستگاه­های امنیتی نیجریه متهم می­کند!


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 227 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:57

گزارشگر صدا و سیما که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بود، برای دومین بار رد صلاحیت شد.

به گزارش پایگاه 598، جواد خیابانی گزارشگر صدا و سیما که ثبت نامش در انتخابات مجلس شورای اسلامی سر و صدای زیادی برپا کرده بود برای دومین بار رد صلاحیت شد! 

این درحالی است که کاندیداتوری خیابانی ماه پیش به دلیل عدم تایید مدارک تحصیلی مورد تایید قرار نگرفته بود ولی پس از استعلام از وزارت علوم این مشکل وی حل شده بود.

جواد خیابانی به این تصمیم هم اعتراض کرده و جواب اعتراضش ظرف دو هفته داده خواهد شد و باید دید این بار نیز خطر رد صلاحیت از بیخ گوش وی رد خواهد شد یا شاهد خداحافظی پیش از موعد وی از عرصه انتخابات خواهیم بود؟

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:57

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  سخنرانی در ششمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» که صبح امروز در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، با بیان اینکه قیام در راه خدا یک تکلیف الهی است، اظهار داشت: امام می فرماید خدا به امت اسلامی نصیحتی کرده است که اگر همه گوش کنند، نصرت الهی نصیبشان می شود و آن این است که قیام کنید در راه خدا چه گروهی و چه انفرادی.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه امروز شاهد بزرگی انقلاب اسلامی و اثرات آن در منطقه هستیم، افزود: از خدا می‌خواهیم اقدامات موثری در مقاومت اسلامی و امتداد آن داشته باشیم.
فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه هر سال شاهد یک نصرت در جبهه های مختلف انقلاب اسلامی هستیم، گفت: ملت ما در دفاع مقدس هیچ ضعفی در مقابل دشمن از خود نشان نداد و در مقابل فشار دشمن تسلیم نشد تا دشمن از این نبرد نتیجه عکس بگیرد.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی بود که ریشه های انقلاب محکم و زمینه های صدور آن ایجاد شد.

جعفری یادآور شد: در همان مقطع، اسراییل غاصب بدنبال تصرف نیل تا فرات بود و بعد از قطعنامه 598 بلافاصله به لبنان حمله کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقاومت لبنان از انقلاب اسلامی الگوگیری کرد، افزود: چند سال بیشتر طول نکشید که با مقاومتی که در لبنان شکل گرفت، صهیونیستها جنوب لبنان را رها و عقب نشینی مفتضحانه‌ای کردند.

وی ادامه داد: برای همین بود که دشمنان کانون انقلاب اسلامی و ملت ایران را در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هدف حملات مختلف قرار دادند اما نتیجه ای نگرفتند و این موضوع شکست هایی برای ایادی دشمن بدنبال داشت.

جعفری اظهار داشت: وقتی شیطان بزرگ دید نمی تواند کاری کند، دست به نقشه دیگری زد و حادثه 11 سپتامبر را راه انداخت تا به کشورهای منطقه و بعد از آن به ایران حمله کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد حاکمیت خودشان در عراق بودند، گفت: اما نتیجه برعکس شد و به جای صدام، حکومت طرفدار و همراه انقلاب اسلامی در عراق شکل گرفت،بنابراین توطئه های زیادی بزای از بین بردن این حکومت کردند اما عاقبت مجبور به ترک عراق شدند.

وی ادامه داد: 6سال طول کشید تا حلقه محاصره نظامی ایران را شکل دادند تا جمهوری اسلامی را بترسانند اما نتیجه نگرفتند و برای همین بر توظئه های داخلی متمرکز شدند.
جعفری تاکید کرد: هیچ ارتشی حتی ارتش امریکا قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامی نیست.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آنها سیاست های خبیث انگلیسی را پیش گرفتند و در داخل کشورهای اسلامی اختلاف افکنی کردند تا از ظرفیت های اسلامی علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند و نقش عربستان صهیونیست که از صهیونیست ها تندتر شده است از اینجا شروع می‌شود.
وی گفت: نتیجه اولین جنگ غزه در سال 2008، شکست قاطع رژیم اشغالگر بود و این مقاومت همچنان ادامه داشت و دشمنان باید فکری برای این مقاومت می‌کردند.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های داخلی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: فتنه 88 خطرناکتر از جنگ تحمیلی و هدف آن هم نابودی انقلاب اسلامی بود که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران به شکست کشیده شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی تلاش ها برای به انحراف کشاندن بیداری اسلامی، اظهار داشت: از اینجا نقش خیانت آل سعود و عربستان نمایان می‌شود که چه خدمتی به امریکا و اسراییل کرد تا بیداری اسلامی منحرف شود و این کار را در مسیر سرمایه گزاری در مصر و حمایت از داعش انجام داد.

وی تصریح کرد: در کشوری مثل مصر مصر بیداری اسلامیشکست خورد چون می‌خواست راه سازش با امریکا و نمایندگان آن مثل عربستان و اسراییل را بجای مقاومت اسلامی برگزیند.
جعفری ادامه داد: وقتی داعش به عراق حمله کرد و معارضین در سوریه جنگ را شروع کردند، این اقدامات با هدف از بین بزدن نظام حاکم بر سوریه به جرم همراهی با انقلاب اسلامی و عدم سازش با امریکا و اسراییل و عربستان بود.

فرمانده کل سپاه گفت: دنیای استکبار چون می‌دانست در این نبرد شکست می‌خورد، از ظرفیت های داخلی استفاده کرد و جبهة النصره و داعش را در عراق و سوریه و لیبی و یمن بوجود آوردند تا با انقلاب اسلامی مقابله کنند.
وی با بیان اینکه در مقاومت مردم عراق و سوریه و لیبی دو دستاورد بزرگ داشتیم، تصریح کرد: یکی اینکه دل های مردم سوریه و عراق و لیبی و کشورهای مقاوم دیگر با انقلاب اسلامی یکی شد؛ اتفاقی که تا قبل از حمله داعش نیفتاده بود.

جعفری ادامه داد: امروز مردم سوریه معنقدند تنها کشوری که واقعا از آنها دفاع کرده ایران است و تنها راه نجات را هم مقاومت می‌دانند.

وی گفت: دستاورد دیگر این بود که یک نیروی عظیم بی انتهای مردمی مثل بسیج در عراق و سوریه و لیبی در برابر توطئه های درونی و بیرونی شکل گرفت که این برای بقای مقاومت و ایستادگی لازم است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار نیروی مردمی سازمان یافته در این کشورها شکل گرفته و این همان نیروییست که هیچ ارتشی حتی امریکا و اسراییل هم نمی‌تواند با آن مقابله کند.

جعفری یادآور شد: این دستاوردها تا آزادی فلسطین و قدس عزیز ادامه دارد و این پیروزی ها نزدیک خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز غزه با این عرض و طول بسیار کمتر از تهران و تراکم جمعیتی زیادتر از تهران، مردمی غیور و مومن دارد که در برابر رژیم سفاک و تا بن دندان مسلح صهیونیست ایستاده‌اند.


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:49

روزنامه شرق تصریح کرد: درحال‌حاضر که درخواست بانک‌ها به‌نتیجه نرسیده، خبری از نقل و انتقال پول نیست؛ این هم سند دیگری بر عدم ‌فعال‌بودن آن هزار ال‌سی که جلال‌پور خبرش را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه شرق نوشت: گشایش هزار ال‌سی در اولین روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مثل بمبی در فضای رسانه‌ای منفجر شد. این بمب را همان روز محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، منفجر کرد. او در حاشیه نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: «از حدود دو ماه پیش، مجموعه سیستم بانکی، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تمهیداتی را اندیشیدند تا در نخستین روز اجرای برجام، بیش از یک‌هزار ال‌سی در کشور باز شود که این اتفاق امروز محقق شد».

این خبر در بدو انتشار با انتقادات فراوانی همراه شد. احمد حاتمی‌یزد، مدیرعامل اسبق بانک صادرات، در گفت‌وگویی تفصیلی با «شرق» گشایش هزار ال‌سی در روز نخست اجرای برجام را بعید دانست و علت آن را هم بوروکراسی حاکم بر روند گشایش ال‌سی که یکی از مهم‌ترین آنها اعتبارسنجی بانک‌های ایرانی بود، اعلام کرد؛ اما اسدالله عسگراولادی با ادبیات تندتری گشایش هزار ال‌سی را در روز نخست اجرای برجام «دروغ» نامید و گفت: «ممکن است به‌صورت نمادین هزار درخواست برای بازگشایی ال‌سی به‌وجود آمده باشد؛ اما بازگشایی ال‌سی نیاز به مقدماتی مانند پرفرم دارد. برای داشتن پرفرم هم نیاز به سوییفت داریم؛ بنابراین وقتی تحریم سوییفت هنوز برقرار است و تازه شاید ١٠ روز دیگر برداشته شود، چگونه باید انتظار بازگشایی ال‌سی داشته باشیم».

در سکانسی دیگر از ماجرا، محسن جلال‌پور در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگو در روز دوشنبه در مقام دفاع از بمب‌ خبری خود برآمد و آن را واقعی خواند: «خبر گشایش هزار ال‌سی کاملا موثق بوده و گزارش آن از طریق اتاق بازرگانی به رئیس‌جمهور ارائه شده است». او در توضیحات بیشتر به خبرنگار فارس که درباره صحت این خبر پرسیده بود، گفت: «گشایش هزار ال‌سی در روز یکشنبه، نخستین‌بار دو ماه قبل از سوی بنده در اتاق بازرگانی و هم‌زمان با گردآمدن مدیران ‌عامل همه بانک‌ها در اتاق مطرح شد که براساس آن در حضور مدیران همه بانک‌ها مقرر شد، در روز اجرای برجام بیش از هزار ال‌سی بازگشایی شود؛ چراکه هدف این بود که در همان روز ابتدایی لغو تحریم‌ها بتوان حداقل استفاده از فرصت موجود را ایجاد کرد».

رئیس‌کل بانک مرکزی هم روز بعد، یعنی دیروز و در حاشیه گردهمایی فعالان بخش خصوصی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، بالاخره به سردرگمی‌ها پایان داد. او درخصوص خبر گشایش هزار ال‌سی در روز نخست اجرای برجام گفت: «کار گشایش ال‌سی‌ها آغاز شده و این یک‌هزار ال‌سی به‌مرور فعال خواهند شد که بیشتر آنها در زمینه مواد اولیه کارخانه‌هاست».

با این اظهارنظر سیف، معمای گشایش هزار ال‌سی حل شد؛ به‌این‌صورت که این میزان ال‌سی گشایش شده؛ اما فعال نیستند. سوییفت هم از معماهای دیگر روزهای پس از برجام است؛ درحالی‌که سوییفت بیانیه‌ای منتشر کرد که براساس آن همه بانک‌های ایرانی که از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شده‌‌اند، می‌توانند با گذراندن روند معمول، مجددا به سوییفت متصل و از خدمات پیام‌رسانی مالی این شرکت بهره‌مند شوند.

حالا این روند معمول به‌گفته حسین یعقوبی، مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی به این شکل است: براساس مقررات، به‌محض اینکه یک بانک یا مؤسسه درخواست رسمی ارائه دهد، موضوع آن درخواست از سوی اعضای سوییفت بررسی می‌شود و چنانچه مورد تصویب هیأت‌مدیره قرار گیرد، از زمان ارائه مستندات پس از سه هفته مقدمات آن انجام می‌شود و با دریافت کد بانک‌ها مورد شناسایی سوییفت قرار می‌گیرند. هشت بانک (ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، بانک سپه و بانک رفاه کارگران) به‌اضافه بانک مرکزی در شرایط تحریم بودند که با برقراری سوییفت، ارتباطات جهانی ازسر گرفته می‌شود.

این گفته نشان می‌دهد براساس بیانیه سوییفت، بانک‌های ایرانی در وصل‌شدن به سوییفت مشکلی ندارند و بعد از بررسی درخواست می‌توانند مانند بانک‌های سایر کشورها از خدمات سوییفت استفاده کنند؛ به‌بیانی‌دیگر، درحال‌حاضر که درخواست بانک‌ها به‌نتیجه نرسیده، خبری از نقل و انتقال پول نیست. این هم سند دیگری بر عدم ‌فعال‌بودن آن هزار ال‌سی که جلال‌پور خبرش را منتشر کرد.

یعقوبی در بخشی از گفت‌وگویش با ایلنا گفته: هیأتی از سوی بانک مرکزی، روز چهارشنبه گذشته به بروکسل اعزام شد و با دو نفر از اعضای سوییفت که از مدیران ارشد آن بودند، هماهنگی‌ها صورت گرفت و قرار شد استثناهایی برای حذف تشریفات اعمال شود؛ لذا استثنائا مقرر شد از روز اجرای برجام درخصوص اتصال شبکه بانکی ایران، پروسه الحاق به سوییفت به مدت ١٠ روز تقلیل یابد. این گفته که مشابه اظهارنظر رئیس‌کل بانک مرکزی است، تأییدی بر صحبت‌های عسگراولادی مبنی‌بر بسته‌بودن سوییفت به‌روی بانک‌های ایرانی تا ١٠ روز دیگر است و همچنین تأییدی بر عدم ‌فعال‌بودن آن هزار ال‌سی که باز شده‌اند؛ اما چون فعال نشده‌اند با نمادین‌بودن فرقی نمی‌کنند.   

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر روز یکشنبه 27 دیماه در نشست خبری خود که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، تصریح کرد: در فعالیت‌های بانکی ما مخارجی را متحمل می‌شدیم که ناروا بود و از امروز از طریق بانک‌ها هزار ال سی باز شده است.


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:49

زیباکلام دانشجو را وادار به نقد حقوق فلسطینیان می کند؛

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در برگه امتحانی، دانشجویانش را به نقد حقایقی وادار می کند که سالهای سال است مردم مظلوم فلسطین به خاطر احقاقش خونها ریخته و عزیزان بسیاری از دست داده اند.

به گزارش پایگاه 598، صادق زیباکلام دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برادفورد انگلستان و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در برگه امتحانی دانشجویانش را به نقد حقایقی وادار می کند که سالهای سال است مردم مظلوم فلسطین به خاطر احقاقش خونها ریخته و عزیزان بسیاری از دست داده اند. 
حمایت از رژیم غاصب و کودک کش تحت پوشش فعالیت آموزشی +سند
به گزارش بولتن نیوز، بیش از شصت سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و تشکیل دولت صهیونیستی "اسرائیل" می‌گذرد؛ البته سرزمین مقدس اسلامي فلسطین بیش از سی سال پیش از آن در اشغال دولت استعمارگر انگلیس بود و این دولت طی این سی سال زمینه اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها را با آوردن یهودیان از اقصی نقاط دنیا به آنجا فراهم ساخت. 

زیبا کلام درحالی که اساس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بر تحریف تاریخ و تشویق یهودیان به مهاجرت از سراسر جهان به فلسطین بوده، در برگه امتحانی از دانشجویان خود می خواهد واقعیاتی که از آنها به عنوان نظر یاد کرده نقد کنند تا تحت پوشش فعالیت آموزشی از رژیم غاصب و کودک کش اشغالگر قدس حمایت کند، حمایتی که در ذهن و ایدئولوژی فعال سیاسی آینده جای گیرد. 

حمایت از رژیم غاصب و کودک کش تحت پوشش فعالیت آموزشی +سند

جالب است که این آزمون نیز چون دیگر امتحانات این استاد "اپن بوک" است، اما باید پرسید که کدام کتاب این واقعیات را نقض یا نقد کرده که بتوان از روی آن تقلب کرد و پاسخ سوالات را نوشت؟

رژیم جعلی اشغالگر قدس با چالش‌های بیرونی و درونی متعددی مواجه است که موجودیت او را به خطر می‌اندازد و عمرش به سرکارآمدن دانشجویان سیاسی این استاد فارغ التحصیل دانشگاه برادفورد انگلستان نخواهد رسید.


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:49

اطلاعیه یک شرکت اماراتی دربارۀ استخدام فوری برای زنان مغربی در عربستان با شرایط و مزایای فریبنده، واکنش سفارت رباط در عربستان را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم: شرکت "AE Plus” که در دبی خدمات ویزا ارائه می دهد، با انتشار آگهی در شبکه های اجتماعی از زنان 25 تا 42 ساله مغربی دعوت کرد به مدت 24 ماه و 8 ساعت در روز به استخدام کارفرمایان سعودی درآیند و به امور منزل و کودکان بپردازند.

در این اطلاعیه ادعا شده که مستخدمان حقوق ماهیانه حدود 4 هزار درهم به علاوه مسکن، غذا، بیمه پزشکی و بلیت بازگشت پس از پایان مدت قرارداد دریافت خواهند کرد.

مسؤولان سفارت مغرب در عربستان ضمن هشدار درباره این اطلاعیه، آن را مشکوک خوانده و گفتند که تلاش ها برای تماس با شماره های موجود در آگهی بی نتیجه مانده است.

این سفارتخانه تاکید کرد که فرصت کاری پوششی برای سودجویانی است که زنان را برای بردگی جنسی به دام می اندازند و اطلاعیه این شرکت نیز حاوی اشکالاتی است، از جمله این که بین مغرب و عربستان توافقنامه های کاری وجود ندارد تا حقوق کارگران را تضمین و اقامت در کشور مقصد را تامین کند.

مردم مغرب از واکنش سفارتخانه کشور خود در عربستان استقبال؛ و آن را گام مثبتی توصیف کردند که باید با تلاش مسؤولان مغربی برای فراهم کردن فرصت کار در داخل این کشور کامل شود.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها حالا فعالان اقتصادی انتظار دارند گشایش‌های موثری در فضای اقتصادی کشور ایجاد و شرایط برای جهش نرخ رشد اقتصادی کشور فراهم شود.

به زودی به روزهایی می‌رسیم که به گفته مسئولان دولتی، هیات‌های مختلفی از کشورهای مختلف جهان برای انجام فعالیت اقتصادی در کشورمان حاضر شوند و تجار و فعالان اقتصادی ایران هم بتوانند فعالیت‌های بهتری نسبت به گذشته در بازارهای بین المللی رقم بزنند، دادوستدها رونق گیرد و معاملات مالی و اعتباری هم در روند مناسبی قرار گیرد.

اینکه فرزندان این مرز و بوم توانسته اند با زبان دیپلماسی و گفتگو با جهانیان حرف بزنند و به آنها بفهمانند که ایران سرزمین فرصت‌ها و موقعیت‌ها است، قطعا دستاوردی قابل تقدیر است اما اینها نمی‌تواند به تنهایی و در این مرحله مسائل و مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را حل کند.

بیکاری با گفتن حل نمی‌شود

حتی نمی توان انتظار داشت تنها با گفتن و اذعان رئیس جمهور به اینکه بیکاری بزرگترین معضل داخلی کشور است و بیکاری جوانان آزاردهنده شده، قفل بیکاری صدها هزار جوان فارغ التحصیل دانشگاهی که در واقع سرمایه های اصلی کشور هستند، حل شود. کارشناسان بازار کار می گویند در بیش از دو سال اخیر، مسئولان دولتی تنها مشغول بیان وجود بیکاری و تاکید بر وجود معضل اشتغال بوده اند و در واقع کار خاصی صورت نگرفته است.

فعالان بازار کار کشور عقیده دارند هرچند تاثیرات توافقات هسته ای و پس از آن گشایش‌های اقتصادی با یک وقفه ای به بازار کار کشور خواهد رسید اما دولت باید واقعا برای این امر برنامه ریزی روشنی داشته باشد. تنها کافی نیست وزیر کار بگوید از ریزش ۲۳۰ هزار شغل جلوگیری شده، بلکه زمان آن رسیده که دولت در سومین سال فعالیت خود برنامه ای روشن ارائه کند.

در حالی دولت سرنوشت اشتغال جوانان را به رونق اقتصادی گره می زند که دانشگاه ها بی وقفه در حال رقابت برای جذب دانشجو و تلاش برای پُر کردن صندلی های خالی خود هستند. اینکه چرا دولت و یا دانشگاه ها نمی توانند دستکم با کاهش ظرفیت پذیرش و به روزرسانی دروس دانشگاهی از کاهش بخشی از درآمدهای خود چشم پوشی کنند؛ سئوالی است که سال‌ها بی پاسخ مانده و هر چند وقت یکبار یک دانشگاه جدید پا به عرصه فعالیت می گذارد.

آمارها چه می‌گویند؟

به زبان آمار هم که بخواهیم سخن بگوییم، گزارش تازه مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری و اشتغال نشان می دهد از تعداد جمعیت فعال اقتصادی کشور در فاصله تابستان تا پاییز امسال ۴۴۵ هزار و ۶۳۳ نفر کاسته شده که از این تعداد ۳۵۶ هزار و ۸۹۷ نفر شاغل و ۸۸ هزار و ۷۳۶ نفر نیز در جستجوی کار بوده اند. به بیان ساده تر در تنها در فاصله یک فصل، ۳۵۶ هزارنفر شغل خود را از دست داده و به جمعیت بیکاران کشور اضافه شده اند.

اینکه چگونه با وجود کاهش تعداد شاغلان، نرخ بیکاری کاهش می یابد؟ در کاهش تعداد جمعیت فعال اقتصادی کشور باید جستجو شود. نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۸.۹ درصد در تابستان امسال به ۳۸.۱ درصد در پاییز کاهش یافته است. همچنین تعداد کل شاغلان نیز از ۲۲ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۶۳۰ نفر در تابستان به ۲۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۷۳۳ نفر کاهش یافته است؛ بنابراین کاهش دو دهم درصدی نرخ بیکاری تنها به دلیل کمتر شدن تقاضا برای شغل و فعالیت های اقتصادی است.

مجموع شاغلان و جویندگان کار در تابستان امسال به رقم ۲۵ میلیون و ۱۳۹ هزارنفر رسیده بود که این آمار با کاهش ۴۴۵ هزارنفری به ۲۴ میلیون و ۶۹۳ هزارنفر در پاییز کاهش یافت. هرچند این گزارش به دنبال نفی تلاش های دولت برای خروج بازار کار از برزخ بیکاری نیست، اما آمارها می گویند دولت فعلا دستاورد مناسب و رضایت بخشی در این زمینه نداشته است.

کاهش اشتغال کشاورزی و صنعتی

مجموع شاغلان در بخش کشاورزی در تابستان امسال ۴ میلیون و ۲۹۶ هزارنفر بوده که این تعداد در پاییز سال جاری به ۳ میلیون و ۸۸۱ هزارنفر کاهش یافته که نشان دهنده از دست رفتن ۴۱۵ هزار شغل در این بخش است که البته شاید بتوان آن را به افت فعالیت های کشاورزی در پاییز نسبت به فصل تابستان ربط داد ولی به صورت کلی اشتغال زایی بخش کشاورزی در کشور ناچیز و در حد وسعت میلیونی کشاورزی کشور نیست.

تعداد شاغلان در بخش صنعت هم کاهش یافته و از ۷ میلیون و ۲۱۴ هزارنفر تابستان به ۷ میلیون و ۱۷۶ هزارنفر در پاییز رسیده است. همچنین تعداد شاغلان در بخش خدمات که بالاترین میزان اشتغال زایی را دارا است از ۱۰ میلیون و ۸۹۱ هزارنفر به ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزارنفر رسیده و باید گفت این بخش تنها حوزه ای است که اشتغال در آن به میزان ۸۸ هزارنفر رشد کرده است.

نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله که مهم ترین گروه جویندگان کار کشور را تشکیل می دهند در پاییز امسال به ۲۵.۴ درصد رسید که ۲.۳ برابر بالاتر از نرخ عمومی بیکاری کشور است. در این بخش نرخ بیکاری مردان ۲۲ درصد و نرخ بیکاری زنان ۴۰.۲ درصد است. نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله هم ۲۲.۷ درصد شده و یک میلیون و ۵۶۸ هزار جوان متقاضی کار در این گروه سنی قرار دارند.


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25

وزارت کشور نقل قول منتسب به رحمانی فضلی مبنی بر اینکه «بیش از این نمی توانم پاسخگوی اعتراضات استانداران و فرمانداران سراسر کشور درباره رد صلاحیت ها باشم» را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی وزارت کشور، سخنانی که به نقل از وزیر کشور در یکی از رسانه ها در خصوص رد صلاحیت ها منتشر شده بود، تکذیب شد.

بر این اساس از وزیر کشور نقل شده بود که «بیش از این نمی توانم پاسخگوی اعتراضات استانداران و فرمانداران سراسر کشور درباره رد صلاحیت ها باشم.»

در اطلاعیه وزارت کشور آمده است این نقل قول و خبر تهیه شده بر اساس آن خلاف واقع است و رسما از سوی وزارت کشور تکذیب می شود.


- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:25

نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران و برخی دیگر در سخنانی مداخله گرایانه خواستار رسیدگی ایران به موارد درخواستی خود شدند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: «احمد شهید» نماینده  ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران  در سخنانی مداخله گرایانه خواستار رسیدگی ایران به وضع برخی دستگیر شدگان شد.

به نوشته «وبگاه سازمان ملل متحد» احمد شهید نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه رسیدگی به امور حقوق بشر ایران ضمن ستایش از رفع تحریم‌ها علیه ایران که مصادف با آزادی زندانیان شد، از سران جمهوری اسلامی تقاضای ویژه‌ای نمود.

احمد شهید در این زمینه درخواست کرده تا ایران از هیچ تلاشی برای رفع نگرانی‌های طولانی مدت در زمینه حقوق بشر به ویژه افزایش میزان اعدام‌ها در سال میلادی که گذشت،  افزایش محدودیت بر آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز، حقوق زنان و تبعیض علیه اقلیت‌های قومی مذهبی  و استمرار پیگرد قانونی روزنامه نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر فروگذار ننماید.

وی همچنین از ایران درخواست کرد با تعامل سازنده با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اجازه سفر به این کشور را پیدا کند.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:19

وزارت خارجه نیوزیلند نیز پس از اعلام رسمی آغاز "روز اجراء" برجام در بیانیه‌ای از این امر و رفع تحریم‌های ایران استقبال کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: در این بیانیه آمده است: "اینک آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به مفاد توافق را مورد تایید قرار داده است و این امر راه را برای لغو تحریم‌های سازمان ملل هموار خواهد کرد. نیوزلند امیدوار است این توافق بتواند شالوده اعتماد سازی و گشایش فصل تازه‌ای در همکاریهای خاورمیانه را بنا نهد."

"نیوزلند هم اکنون روند داخلی لغو تحریم‌های سازمان ملل را آغاز کرده است که امیدواریم تا ماه فوریه تکمیل شود. این امر شامل لغو آن دسته از معاملات با ایران که مستلزم ثبت در وزارت امور خارجه و تجارت بود نیز خواهد شد. طبق شرایط مندرج در توافق برخی محدودیت ها که به تازگی تحمیل شده از جمله محدودیت های اعمال شده پیرامون انتقال کالاهای حساس نیز مشمول لغو خواهد گردید."

"ایران قبلا پنجمین بازار بزرگ صادرات نیوزلند بود. امیدواریم که لغو تحریمهای سازمان ملل ما را قادر سازد که روابط تجاری و اقتصادی مستحکم تری با ایران برقراری نماییم.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:19

یک مطالعه تایید می کند که ترکیب گیاهی دیگر ( سولفورافن ) در کلم بروکلی همچنین دارای خواص ضد سرطان است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سلامانه: یک مطالعه جدید تایید می کند که ترکیب گیاهی دیگر ( سولفورافن ) در کلم بروکلی همچنین دارای خواص ضد سرطان است. آخرین مطالعه، انجام شده توسط امیلی هو و یک تیم از محققان از موسسه پائولینگ لینوس در دانشگاه ایالتی اورگان، نشان داد که سولفورافن آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و به وفور در کلم بروکلی و دیگر سبزیجات کلم یافت می شود سولفورافن قدرت انتخابی و هدف قرار دادن و کشتن سلول های سرطانی را دارد.   
 
سولفورافن Sulforaphane که آن هم آنتی اکسیدان قوی است ظاهراً آنزیم HDAC ( دی استاز هیستون ) را مهار می کند که نقش مهمی را بازی می کند در هر صورت ژن خاص مانند ژن سرکوبگر تومورها فعال یا غیر فعال هستند مهار HDAC درمان سرطان را، بسیار امیدوار کننده کرده است و محققان در حال کار بر روی هر دو روش دارویی و غذایی برای مهار این گروه از آنزیم ها هستند.
 
سرطان با رشد سلول نامناسب شناخته شده است اما مهار کننده های HDAC می تواند به بازگرداندن سلول به عملکرد طبیعی خود کمک کنند مطالعات قبلی در ایالت اورگان نشان داده اند که رشد تومور پروستات در موش به وسیله رژیم غذایی حاوی سولفورافن کند شد محقق امیلی هو استادیار در گروه تغذیه و علوم ورزش در OSU گفت به نظر می رسد که سولفورافن یک ماده انتخابی است که می تواند سلول های سرطانی را بکشد.
 
توانایی مبارزه با سرطان در سولفورافن تنها از توانایی آن در مهار آنزیم HDAC نمی آید بلکه سولفورافن سبب فعال شدن آنزیمهای در کبد می شود که به مبارزه با مواد سرطان زا کمک می کند این آنزیم ها به عنوان فاز 2 شناخته شده و برای سم زدایی ضروری هستند و اعتقاد است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهند با توجه به تحقیقاتی از گروه اورولوژی در دانشگاه استنفورد که در اپیدمیولوژی سرطان شاخصهای زیستی و پیشگیری منتشر شده است سولفورافن قوی ترین القاء کننده آنزیم فاز 2 نسبت به هر ماده شناخته شده تا به امروز است.
 
مطالعات دیگر قدرت مبارزه کلم ها با سرطان را نشان داده اند. در سال 2007، دکتر ویکتوریا کریش و تیم او نشان داد که خوردن میوه ها و سبزیجات به طور کلی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است اما مصرف بیشتر از سبزیجات سبز تیره و کلم بود و پیشگیری اولیه از طریق افزایش مصرف کلم بروکلی، گل کلم و احتمالاً اسفناج بود.
 
این مهم است که به یاد داشته باشید که نوع طبخ کلم بروکلی نیز در توانایی بیشتر کلم بروکلی در مبارزه با سرطان نقش دارد کلم بروکلی حاوی یک آنزیم مهم به نام میروسیناز است که میروسیناز با پخت بیش از حد کلم بروکلی نابود می شود بنابر این بخار دادن به کلم بروکلی برای 2 - 4 دقیقه کاملا ایده آل است.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 12:19

بی‌اعتنایی مردم به هیجان‌آفرینی نشریات زنجیره‌ای - که حتی با دعوت به جشن و پایکوبی همراه بود- موجب توجیهات عجیب و غریب در یکی از این روزنامه‌ها شد.

به گزارش پایگاه 598، بی‌اعتنایی مردم به هیجان‌آفرینی نشریات زنجیره‌ای - که حتی با دعوت به جشن و پایکوبی همراه بود- موجب توجیهات عجیب و غریب در یکی از این روزنامه‌ها شد.

روزنامه آفتاب یزد در مقاله‌ای با عنوان «چرا مردم شادی نکردند؟» نوشت: پس از آن که برجام به مرحله اجرا درآمد شاید برخی تصور می‌نمودند مجدداً همانند گذشته مردم به خیابان‌ها می‌آیند و شادی می‌کنند. اما به دلایلی اینگونه نشد. موضوع چند روزی است که دستمایه دلواپسان برای طرح مطالب توهمی و خیالی شده است و حتی برخی رسانه‌های معتبر غربی نیز نسبت به موضوع فوق واکنش نشان داده و از این واقعه تعجب نموده‌اند.

این روزنامه بدون اینکه به فراخوان‌های جشن اشاره کند می‌افزاید: واقعیت آن است مردم کشورمان در تنگناهای شدید اقتصادی قرار دارند و به این راحتی‌ها لبخند بر لبانشان نمی‌آید. اگرچه اجرایی شدن برجام خوش یمن است و شادی آفرین اما به تنهایی کافی نیست. قطعاً اگر وضعیت معیشتی مردم اینگونه نبود و این چنین سفره‌های‌شان در دولت قبل کوچک و کوچک‌تر نمی‌شد خیلی ساده‌تر و با هر بهانه ریز و درشتی به شادی می‌پرداختند.

در ادامه این مقاله با نافذ دانستن تحلیل‌های منتقدان آمده است: نکته دیگر آن که در طول زمان امضای توافق و اجرای آن تبلیغات سنگین و شدیدی از سوی رسانه‌های تندرو علیه برجام شده و اینگونه القا می‌گشت که توافق چه اجرا شود و چه خیر در زندگی مردم هیچ تحولی رخ نمی‌دهد. اگرچه این تبلیغات مسموم، دروغ ‌اندر دروغ بود اما به هر حال توانست بخشی از مردم را بدبین نماید. به هر حال علیرغم آنکه طی سال‌های گذشته ضریب نفوذ تلویزیون بین مردم کاهش پیدا کرده است اما همچنان این رسانه پرخرج در بخشی از مردم مؤثر است و می‌تواند آنان را تحت تأثیر خود قرار دهد.

آفتاب یزد افزود: دولت حسن روحانی در پسابرجام شرایط دشواری را پیش‌روی خود دارد. باید به گونه‌ای در اقتصاد عمل نماید که مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن طعم برجام را در معیشت خود بچشند.

نویسنده در ادامه توجیهات خود برای رفتار توأم با طمأنینه و متانت مردم - که افراطیون را شوکه کرده است- مدعی شد: به خاطر داشته باشیم همزمان با اجرای برجام در سوی دیگر ماجرا اتفاق تلخی رخ داد و انبوهی از کاندیداهای جناح اصلاح‌طلب زیر تیغ رد صلاحیت رفتند به طوری که طبق گفته آگاهان و ناظران تنها 30 اصلاح‌طلب مارک‌دار در گردونه رقابت باقی مانده‌اند. به نظر می‌رسد همین عامل می‌تواند بخش اعظم شیرینی‌های اجرای برجام را از بین ببرد.

یادآور می‌شود در چند مقطع اعلام توافق ژنو و بیانیه لوزان، توافق وین و سپس روز اجرای برجام، طیف ذوق زده مردم را دعوت به جشن و پایکوبی خیابانی کردند که از هیجان روزهای اولیه، کمترین نشانه‌ای در روز اجرا باقی نمانده بود. همین متانت و عقلانیت مردم و عدم همراهی باعث شوک و نگرانی شدید در طیف مذکور شده است.

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:50

محمدعلی نجفی‌توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در تذکر حقوقی نسبت به سخنان حجت‌الاسلام روحانی پیرامون اجرای وظایف قانونی شورای نگهبان واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در اولین نشست خبری خود پس از اجرای برجام در پاسخ به سؤالی در خصوص رد صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس دهم اظهار داشتند: «اطلاعات اولیه‌ای که به من دادند نیز خوشحال‌کننده نبود. در مرحله ثبت‌نام شاهد استقبال خوبی بودیم و نتایج بررسی‌های هیئت‌های اجرایی نیز امیدوارکننده بود اما اکنون برخی احراز صلاحیت نشدند که امیدواریم شورای نگهبان به آن‌ها رسیدگی کند و اگر کسی احراز صلاحیت نشده، شورا دخالت کند و من نیز به‌عنوان رییس‌جمهور از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می‌کنم.»

در همین راستا محمدعلی نجفی‌توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در تذکر حقوقی نسبت به سخنان حجت‌الاسلام روحانی پیرامون اجرای وظایف قانونی شورای نگهبان در روزنامه اصلاح‌طلب فرهیختگان - که به دانشگاه آزاد اسلامی وابسته است - نوشت: «قانون برای رئیس دولت این اختیار را گذاشته است که به قوای سه‌گانه تذکر و اخطار بدهد و به آنان دستور دهد که قانون اساسی را اجرا کنند؛ اما این اختیارات محدود است به اخطار به قوای سه‌گانه، یعنی قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه.

بر اساس اصول قانون اساسی شورای نگهبان در این تقسیم‌بندی جای نمی‌گیرد؛ بنابراین رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به شورای نگهبان تذکر دهد اما می‌تواند از این نهاد درخواست کند که مجدداً با دقت بیشتری بررسی صلاحیت‌ها را پیگیری کنند؛ و الا هیچ قدرت دیگری ندارد و رئیس‌جمهوری نمی‌تواند دستور دهد و تنها می‌تواند از شورای نگهبان درخواست کند. بااین‌حال نمی‌توان گفت صحبتی که رئیس‌جمهوری داشتند و تأکید کردند که از همه اختیارات خود در زمینه رد صلاحیت‌ها استفاده می‌کنند جنبه تشریفاتی دارد؛ اما ظاهراً ضمانت اجرایی در قانون برای آن پیش‌بینی‌نشده است.»

- - , .

خبرهای 598 ای...
ما را در سایت خبرهای 598 ای دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار 598 بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 4:50